Hoe je promotieartikelen kunt inzetten als retailer

Als retailer kunnen promotieartikelen een belangrijke rol spelen binnen jouw marketing. Je wilt als merk namelijk herkenbaar zijn en promotieartikelen spelen hier een grote rol in. In dit artikel zullen we je uitleggen hoe je promotieartikelen succesvol in kunt zetten ten behoeve van jouw marketing strategie.

Zorg voor de basics

Als retailer zal je waarschijnlijk fysieke producten verkopen aan de mensen die bij jou de winkel instappen. En geef je deze mee in een verpakking. Zorg dat deze verpakkingen gebrand zijn. Stop je spullen in papieren tasjes? Zorg er dan voor dat hier een logo op is te zien! Als mensen je winkel verlaten zullen ze gelijk fungeren als wandelende reclameborden. Als je verpakkingen niet gebrand zijn is dit dus een gemiste kans!

Hou het relevant

Daarnaast is er natuurlijk nog een hele hoop meer mogelijk. Je kunt vanalles weggeven, maar de truc is met name om de promotieartikelen in lijn te houden met je totale merkbeleving. Wil je kwaliteit uitstralen, dan zul je dit ook terug moeten laten komen in je promotieartikelen!

Hou het origineel

Maar het belangrijkste is om origineel te zijn. Mensen krijgen tal van promotieartikelen en als je de zoveelste bent die ze een pen geeft zal dit niet meer opvallen. Geef daarom een iets origineels of een artikel met een grap of knipoog.
Bron: Disposable Discounter

Geef een reactie