Verschillende types A/B testen

Digital marketing kan niet zonder A/B testen. A/B testen vergelijkt de prestaties van twee versies van content om te zien welke versie bezoekers/kijkers meer aanspreekt. Zelfs de eenvoudigste veranderingen kunnen de conversie beïnvloeden. Je zou bekend moeten zijn met het proces van A/B-testen als je een goede marketing campagne wil beginnen. Daarnaast zul je een kader moeten hebben voor het testen van je sites om hun impact te maximaliseren. A/B testen hoeven niet altijd over websites te gaan. Bij e-mailmarketing A/B-testen kan je vergelijken welke onderwerpregel, afbeeldingen, ‘call to action’ enz. het beste werken. Bij deze test worden ontvangers in twee segmenten opgesplitst om te bepalen welke versie een hogere open rate genereert.

Google analytics voor marketing

Data analytics in digital marketing wordt gebruikt voor websites, sociale media en e-mailcampagnes. Data analytics is een manier om gegevens te analyseren om te ontdekken welke informatie het meest nuttig is voor marketingdoeleinden. Het kan heel nuttig zijn om te zien welke website het meest bezocht wordt of welk onderwerp mensen meer lezen. De belangrijkste bron van informatie die vaak wordt gebruikt in data analytics voor marketing is data die afkomstig is van je website analytics. Tools als Google Analytics maken dit soort analyses erg makkelijk. Google Analystics analyseert het websiteverkeer en biedt mooie inzichten aan in de vorm van rapporten of grafieken.

Wat is SEO?

SEO is in feite het proces van het optimaliseren van de zichtbaarheid van je website op zoekmachines zoals Google en Yahoo. Zonder te begrijpen hoe SEO werkt, kan je webpagina in zoekmachines verschijnen als er genoeg verkeer naar je website toe gaat, dat wil zeggen als je website goed wordt bezocht. Als je website een dode link bevat of een duplicaat is van andere pagina’s, dan kan dit juist weer schadelijk zijn voor je ranking in verschillende zoekmachines. SEO is een belangrijk onderdeel van het wegzetten van een online merk, omdat online zichtbaarheid misschien wel het belangrijkste is voor een merk. Als niemand je merk kan vinden, ga je waarschijnlijk niet veel verkopen. Het is daarom de moeite waard om je te verdiepen in SEO of om dit uit te besteden aan een expert.

Geef een reactie